0
Frissítve kicsit a blogot, hoztam egy sorozatajánlót. Évek óta nézegetem Monica McCarty regényeit, de ha történelmi regényről van szó, akkor jobb szeretem magyarul olvasgatni őket. Az írónő pedig ez esetben csak úgy ontja felénk a sorozat részeit angol nyelven, így nehéz ellenállni neki.

A magyar megjelenés óta csak ide-oda rakosgattam az első részt a többi várólistással egyetemben, azonban nemrég megjelent a negyedik kötet a General Press jóvoltából, így már nem igazán tudtam csak úgy elnézni a könyvek mellett.

A Harcost már többször is elkezdtem, de az első pár oldal után mindig becsuktam (szerintem tizszer is nekifutottam, mert hát valljuk be, nem valami izgalmas az eleje...). Most azonban valami húzott feléje, így belevágtam, de úgy, hogy aztán abba sem tudtam hagyni. Sikerült annyira ráhangolodnom, hogy egy hét alatt végigolvastam az első három részt, majd éreztem, erről írnom kell. Most éppen A Vipera van nálam soron, de valószínüleg meg sem állok a végéig.

Az évek alatt mindenki ítélete változik, így ha a tíz évvel ezelőtti önmagamra tekintek és ha akkor olvasom, csak úgy dobáltam volna az öt csillagokat a McCarty regényekre. Ma már ez lehetetlen, de ettől függetlenül mindegyik rész kellemes kikapcsolódás volt eddig. Rendkívül élveztem és megszerettem ezeket a harcosokat, a történelmi regények szerelmeseinek pont tökéletes, kár lenne kihagyni.

Jöjjön három indok a sorozat mellett:

Skócia
Ki ne szeretne elutazni Skóciába?




Ha Skócia és a történelmi regények a téma, akkor nálam egyből Julie Garwood skótjai az etalon.
Monica McCarty regényei most visszakalauzoltak ugyanabba a hihetetlenül barbár, de mégiscsak imádott világba, ami már nagyon hiányzott. Mintha én is ott sétáltam volna közöttük az erdőben, vagy a vár udvarán. Semmiképp sem szeretném összehasonlítani a kettőt, mert a mérleg egy irányba dőlne, majd azzal a lendülettel le is esne annyira elfogult vagyok. Arról nem is szólva, hogy kicsit más az időszak, hiszen ez a sorozat az 1300-as évek elején játszódik. Mindenesetre már csomagolnék is, ha adva lenne a lehetőség! :)

Történet és a szereplők
 
A rettenthetetlen (1995)

A sorozat a Highland Guard, vagyis Felföld Őrzői névre hallgat, de a magyar elnevezés is tökéletes illik hozzá. Azaz csak majdnem, mivel nemcsak férfiak lehetnek segítők a harcban, és ezért is jár a jó pont az írónőnek, igaz csak a későbbiekben tűnik majd fel egy-egy amazon.
A történet elején még I. Edward király ellen harcol Robert the Bruce, így a fenti kép tökéletesnek tűnt A rettenthetetlen című filmből. A köteteket olvasva pedig mindenki talál benne kedvére való karaktert, akiket az írónő nagyon valóságosra alkotott, látszik bennük a sok munka.
 
Tor ”Harcos” MacLeod: klánfőnök és kiváló kardforgató
Erik ”Sólyom” MacSorley: tengerjáró és kiváló úszó
Arthur “Az Őrszem” Campbell: felderítés és kutatás
Lachlan ”Vipera” MacRuairi: a lopakodás, a beszivárgás és a kimenekítés nagy tudója
 Magnus ”Szent” Mackay: hegyi vezető és fegyverkovács
Helen “Angyal” Sutherland MacKay: gyógyító 
Kenneth “Újonc/Fagy” Sutherland: robbanóanyagok & sokoldalúság
Ewen ”Vadász” Lamont: felderítő és fejvadász
James “Lovag” Douglas: Bruce hadseregének lovagja
Robert ”Haramia” Boyd: az erő embere és a közelharc nagymestere
Gregor ”Íjász” MacGregor: mesterlövész és íjász
Eoin ”Bajnok” MacLean: a kalóz harcmodor kiváló stratégája
Thomas ”Szikla” MacGowan: ...
 Alex ”Szellem” Seton: tőrvívó, lovag
William ”Templomos” Gordon: alkimista, a robbanószerek szakértője
 
Sorozat
Melyik könyvmoly ne szeretné ezeket a gyönyörűségeket a polcán látni?
 
 
Már önmagában is elég csábítóak szerintem. Nekem eddig a harmadik, vagyis Az Őrszem a kedvencem Arthur Campbell miatt, de már most kinéztem kettő továbbit, ami szintén könnyen bekerülhet még a topba a fülszöveg és a harcos alapján. Persze néhol fogtam a fejem egy-egy jelenetnél, nevettem az abszurditásán, de a vidám perceket is értékelni kell, nem? :) Plusz, szerencsére a szereplők vissza-visszatérnek majd társaik regényeiben. Én biztos összegyűjtöm mindegyik kötetet.
A General Press Kiadó 2016-os design váltása pedig kifejezetten jót tesz majd a sorozatnak, bár így az első három rész igencsak kilóg a sorból. Talán az évi két kiadáshoz is visszatérnek majd ezután, mint ahogy 2014-ben tették.

"Arthur Campbellből érzelmeket kicsikarni olyan volt, mint sziklából vizet fakasztani… eleve kudarcra ítélt próbálkozás."

A sorozat részei:
1. The Chief, 2010 - A Harcos, 2014 - Tor MacLeod & Christina Fraser
2. The Hawk, 2010 - A Sólyom, 2014 - Erik MacSorley & Ellie de Burgh
3. The Ranger, 2010 - Az Őrszem, 2015 - Arthur Campbell & Anna MacDougall
4. The Viper, 2011 - A Vipera, 2016 - Lachlan MacRuairi & Bella MacDuff - >OLVASS BELE<
5. The Saint, 2012 - A Szent, 2016 - Magnus MacKay & Helen Sutherland
6. The Recruit, 2012 - Kenneth Sutherland & Mary of Mar
7. The Hunter, 2013 - Ewen Lamont & Janet of Mar
7.5. The Knight, 2013 - James Douglas & Joanna Dicson
8. The Raider, 2014 - Robert Boyd & Rosalin Clifford
9. The Arrow, 2014 - Gregor MacGregor & Cate of Lochmaben
10. The Striker, 2015 - Eoin MacLean & Margaret MacDowell
11. The Rock, 2015 - Thomas MacGowan & Elizabeth Douglas
12. The Ghost, 2016 - Alex Seton & Joan Comyn
 
Remélem, ha eddig nem is, de lesz aki szintén kedvet kap hozzá,
 
post signature

Megjegyzés küldése

 
Top